روزهای دانشجویی

آخرین مطالب
  • ۰۱/۰۶/۱۶
    505

خواندن یک پست همان و هجوم خاطرات بد همان

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲ ق.ظ

کانالی رومیخونم که ادمینش معلم دبستانه اینقدر اطلاعات روانشناسیشون درباره تربیت و اموزش بچه و بزرگسال بالاست که من همش حسرت میخورم چرا در طول 12 سال درس خوندن توی سه مدرسه با انواع معلما این تیپ شخصیتی رو هیچ وقت ندیدم!

حالا دیروز یکی از دانش اموزاش لاک زده بود(شاید ناخن مصنوعی بود)ایشون با یه ترفند خیلی عالی گفته بودن که مدرسه جای اینا نیست تا نه شاگرد تخریب شخصیتی شه نه بره یه گوشه زار بزنه

اونوخ من سوم دبستان بودم دندونم یه روکش  نقره ایی روش بود معلممون داشت درس میپرسید(توجه کنید اون زمان میردن پای تخته چند نفرو به خط میکردن)جلوی کلاس بلند گفت داری آدامس میخوری؟؟وتا وقتی توی دهن منو نگاه نکرد راضی نشد:|

حالا فرض کنید من توی دوره دبستان سوگلی همه معلما بودم اصولا من و دوستمو توسر همه میزدن بعد اونوقت همین معلممون که اینقدر منو دوست داشت این برخوردو کرد

یا مثلا همین معلممون یادم نیست بحث چی بود یه دایره کشید و به6 قسمت تقسیمش کرد بعد دوست من گفت عه شبیه پیتزاشد😁بعدهممون گفتیم اره اره😁😁

شاید باورتون نشه معلممون حتی واسه این حرف هم دوستمو دعوا کرد(یادم نیست چی گفت)

از بقیه دورانا بخصوص دبیرستان نگم بهتره:(

من معلمای خیلی خوبی داشتم که از نظرسطح سواد در سطح استانی زبان زد بودن ولی کسی که دانش اموزو درک کنه ، کسی که فقط هوش براش مهم نباشه، خیلی کم بود

شاید باورتون نشه ولی مشاوری داشتیم که بیشتر جنبه ی منفی ماجرا رو درنظرمیگرفت و بمب انرژی منفی بود

  • ۹۷/۰۲/۲۵

نظرات (۱۱)

متاسفانه اکثر معلم ها همین طور بودند 
من میگم احساس ندارند 
الان خیلی بهتر از قبل هست 
ما یه معلم داشتیم اونقدر در فکر و خیال بود اسمش رو گذاشته بودیم خانم تو باغی :)
پاسخ:
لفظ نداشتن احساس چیزخوبی نیست، دارن اتفاقا ولی شیوه درست بیان احساستتو 40%نمیدونن
خداروشکر پس:)))
به قولِ بانو اکثرِ معلما همچنین رفتارایی با دانش آموزا دارن!
من خودم به شخصه زیاد تجربش نکردم ولی خب چند مورد بوده!
پاسخ:
معلمای خوبم دارین😊

  • 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
  • والااا من با دبیرام صمیمی عم با مامابابام اونقد نیستم خخخ 

    دیروز کمپلت با فک تو بودم ک هربار پست کامنت دار گذاشتم کامنت گذاشتی پ چرا من نیومدم وبت!! امرو از کامنتات وبتو پیدا کردم😊ببخش این مدت سر نمیزدم😙
    پاسخ:
    :)))
    عزیزم من پست میذارم دنبال کامنت نیستم که هر جور راحتی😚
    خوشبختانه معلمای جوان تر ، با معلمای قدیمی فرق کردن و سطح درک شون و چیزای دیگه شون بالاتر رفته 
    تو فامیل مون یه دانشجوی تربیت معلمی داریم که از همین الان شروع کرده یه سری کتابای تربیت کودکان و روان شناسی کودکان میخونه بخاطر سال دیگه که درسش تموم میشه و باید بره دیگه رسما درس بده و معلم بشه 
    منم دقیقا مثل تو برام ازین اتفاقا زیاد افتاده که یهو سر یه چیز بیخودی تو کلاس  تخریب شخصیتیم بکنه معلم 

    + چه عکس قشنگی :))
    پاسخ:
    خداکنه نسل اینجور معلما مستمر باشه بدونن رشد شخصیت اجتماعی و اعتمادبنفس بچه هاهم دستشونه نه فقط صرفا هوش و زکاوتشون

    به این فکرمیکنم دهنم چقدر باز بوده که رنگ نقره ایی دندونمو دیده😂

    +لطف داری محی جان
  • 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
  • دوس ندالم کسی ک ب فکرم بودع رو تهنا بزالم 

    عزیزمیی😙
    پاسخ:
    قربونت:)
    آخ آخ داغ دلم رو تازه کردی چندتا خاطره این شکلی از دبستانم برام زنده شد
    یادمه یه بار معلم اول دبستانم بهم تهمت تقلب زد و هنوز که هنوز هم یادش میفتم گریه ام میگیره:((((
    پاسخ:
    اخه معلم اول دبستان؟؟؟🙈

    وای منم تهمت تقلب داشتم😃😃اینو یادم باشه دراولین فرصت پستش کنم:|||
    من هر دو مدلش رو تجربه کردم،هم معلم بد هم خوب 
    دبیر شیمی دبیرستانم برام خیلی عزیزه،اگه الان بهم زنگ بزنه بگه بیا اینجا،همین الان حرکت میکنم میرم.

    پاسخ:
    رفتارمعلم توی زندگی ما خیلی تاثیر داره تا این حد بعضیا الگو قرارمیدن
    الان اوضاع بهتره
    همینجا تو بلاگستان چن تا معلم داریم من دلم ضعف میره براشون انقد خوبن:دی
    پاسخ:
    خداروشکر واقعا
    نگم از معلم پنجم دبستانم که یکبار یکی از هم کلاسی هامون رو هل داد و انداخت زمین و با لگد از کلاس انداختش بیرون :'((( فقط به خاطر اینکه با بغلدستیش صحبت کرده بود  هنوز هم یادش میفتم بغض تو گلوم دولا میشه .
    یا معلم جغرافی اول و دوم راهنمایی که صرفا برای اینکه من به قیافه نحسش زل نزده بودم و داشتم کتاب رو نگاه میکردم یک زنگ تموم من رو سرپا نگه داشت و بعدا تهمت تقلب بهم زد ولی وقتی همه معلم ها ( از جمله معلم عربی نازنینم ) پشت من دراومدن ضایع شد و دیگه نمیتونست هیچ ایرادی ازم بگیره . 
    در کنار این معلم ها معلم های نازنینی هم داشتیم که واقعا شریف بودن نمونه اش معلم عربی ٣ سال راهنماییم و از همینجا دستشون رو میبوسم .
    پاسخ:
    معلمی یه شغلیه که کظم غیظ فراووون میخواد
    نمونه بد و خوب هممون تو ذهنمون داریم ایشالله خوباش بیشترباشه
    نه اول دبستان نبود الان یادم اومد فکر کنم سوم یا چهارم بود . می‌گفت املات رو تقلب کردی😂😑
    پاسخ:
    املا://///
    فکر کردم ریاضیی علومی چیزی بوده😃
    واقعاااا کظم غیظ میخواد من ٤-٥ سال به بچه های دبستانی زبان درس می دادم یه وقتا قشنگ باید چند تا نفس عمیق میکشیدم تا جوش نیارم ولی به نظرم شغل دوست داشتنی هست معلمی 
    پاسخ:
    بله واقعا دوثت داشتنیه