روزهای دانشجویی

آخرین مطالب
  • ۰۱/۰۶/۱۶
    505

از سری نکات تیکی

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۴۳ ب.ظ

حالا که دارم فیزیو میخونم بذارید یه مطلب علمی هم بگم و نگفته از دنیا نرم

میدونید چرا وقتی لبنیات میخوریم احساس خواب آلودگی داریم؟؟دلیلش اینکه کلسیم خارج سلولی میره بالا اثر میذاره روی کانالای ولتاژی(همون دریچه دارا)سدیم باعث میشه اینا باز نشن ، به همین دلیله که میگن تغییر غلظت بضی یونا روی پتانسیل عمل اثر داره و اینا حکم بی حس کننده های سلولی رو دارن . میشه گفت مثه بی حس کننده هایی شبیه لیدوکایین که اونم روی همین کانالا اثرمیذاره

 از سری مطالبی میخونم الکتروکاردیوگرامم هست سوالی باشه در خدمتم

لطفا نگین که چه نکته ی مسخره و آسونی ، خودمون اینو میدونستیم و این صوبتا یجوری دلمو شاد کنید

  • ۹۷/۰۲/۲۹

نظرات (۱۶)

سپاسگذارم از این پست مفید شما :)
من خط آخر رو نگفتم :)
پاسخ:
الکی نگفتی😑
به جون گربه محلمون نگفتم 😊
پاسخ:
باشه😒
تیکی ناموسن اینا کجای گایتون نوشته😑

پاسخ:
الان داری مثلا اظهار نااگاهی از مطلب میکنی یا واقعا نمیدونی؟؟😎
یه جایی نوشته مهار تحریک پذیری و بی حسی های موضعی
آیا می دانستید با این پست دو تا خاطره را در اذهان ما زنده کردید؟
یکی این شکلک های بلاگفا😌
یکی هم فیزیو عضله و پتانسیل ترم قبل که به لطف خدا پاس شد😭😂
پاسخ:
بلاگفا😢
خوشا به حالت ای پاسی😑
شبیه میم ااف نگا میکنی 😂
پاسخ:
عه😒
چقدر جااالب من خودم ذوق مرگ میشم ولی دلیل این چیزها رو میفهمم . خیلی ممنون تیکی جان که آگاهمون کردی :****
پاسخ:
گفتم نکات پیش پا افتاده ایی هستن درضمن من درس پس میدم پیش شما😁
دفعه نکات خفن تری میگم:)))
  • اعتمادالسلطنه
  • سیلام علیکوم:))
    اول اینکه مرزهای آیا میدانستیو جا ب جا کردی با این پستD:

    و مرسی بابت شیر کردن اطلاعات عای کنکوری:)
    پاسخ:
    تروخدا میخاین بیام درباره تاکی کاردیا و دلایل افزایش زمانqrs اینجا بگم:|||خب چیزی که به درد میخوره میگم دیگه و بقیه که به درد نمیخوره-_-
    خواهش میکنم
    اسم میم الف رو چی نوشتم 😂😂
    بیاد ببینه چه شود 😂😂
    پاسخ:
    اوف برتو😅
    اختیار داری خانوووم این چه حرفیه :***
    من خودم به شخصه ممنونم ازت عزیزدلم خیلی لطف میکنی :***
    پاسخ:
    😊😊😊😊
  • اعتمادالسلطنه
  • تاکی کاردیا و qrs خوردنیه؟؟
    به نظر خوشمزه میاد^_^
    پاسخ:
    😑😕
    😂
    تیکی جان ببخشید یه سوال در حد کنکور موج کیو تا آر میشه سیستول دهلیز و آر میشه صدای اول و از آر تا انتهای تی میشه سیستول بطن و از انتهای تی تا پی میشه استراحت عمومی درست میگم دیگه ؟ 
    پاسخ:
    بله درسته
    ممنونم ازت عزیزم تستهای الکتروکاریوگرام نمیدونم چرا بگیر نگیر داره ولی ://
    پاسخ:
    قلبه دیگه:/ولی اونقدر که من تو کلیه گیر داشتم توی قلب نداشتم😂😂برعکس همه
    کلیه هم تا جایی که یادمه در کل بد نبود ولی فیلتریشن و یه سری فشار و این چیزاش یه خرده شاید سخت بود :/ 
    پاسخ:
    باورکن من کلا با این فصلش مشکل داشتم:|اعصاب وحواس سومم بدم میومد😂
    :))) سلیقه ایه دیگه 
    من حواس نه ولی عااااشق اعصابم اما خب یه کم گاهی جاها میلنگم خیلی پیچیده و قشنگه به نظرم . اگه یه روزی پزشکی قبول بشم دلم میخواد جراح مغز و اعصاب بشم از ١٣ سالگی دلم میخواد 
    پاسخ:
    عزیزم^_^ایشالله بهش برسی
    مرسی ممنونم عزیزدلم :***
    پاسخ:
    😍😍
    دست شما درد نکنه جالی بود:)) کاش میگفتی چیکار کنیم اثرش خنثی شه:دی
    پاسخ:
    اونو دیگه از متخصص تغذیه بخونید من نخوندم، البته اثر افزایش کلسیم مثه کاهش پتاسیمه پس افزایش پتاسیم یجوری عکس این میشه
    موز بخور